piątek, maja 25, 2018

Kakaowa tarta z kremem


A tu co? Znowu tarta. Już chyba u mnie to nałóg z pieczeniem tart :) ale tak jakoś nie mogę się oprzeć. Tym razem prezentuje Wam kakaowy spód i pyszne, lekkie i kremowe nadzienie z nutą cytrynową.

Ciasto:
  • 100  g mąki pszennej
  • 100 g masła
  • 50 g cukru pudru
  • 2 łyżki kakao
  • 1 duże żółtko
  • łyżeczka cukru waniliowego
  • szczypta soli
Mąkę przesiać do miski, zimne masło pokroić w jak najdrobniejszą kosteczkę lub zetrzeć na tarce o grubych oczkach,dodać resztę składników i jak najszybciej zagnieść. Zawinąć w folię spożywczą i schłodzić w lodówce 30 min. Ciasto rozwałkować i  wyłożyć blachę do tarty o średnicy 25 cm.Widelcem podziurkować dno tarty i włożyć do zamrażalnika na 15 minut.(dzięki temu nie ma potrzeby obciążenia ciasta).Ciasto włożyć do nagrzanego piekarnika i piec w 200ºC ok.15-20 minut.Wyjąć z piekarnika i ostudzić.


Krem:
  • 500 ml śmietanki 36 %
  • 250 g serka mascarpone
  • 100 g białej czekolady
  • łyżka cukru z prawdziwą wanilią 
  • 4 łyżki soku z cytryny
  • 1-2 łyżki cukru pudru
  • śmietan-fix (opcjonalnie)
  • truskawki do dekoracji lub inne owoce
Czekoladę rozpuszczamy w kąpieli wodnej i odstawiamy do wystudzenia. Dobrze schłodzoną śmietankę ubijamy na sztywno z cukrem pudrem i wanilią. Serek mascarpone miksujemy z rozpuszczoną czekoladą i delikatnie łączymy ze śmietanką. Na koniec wlewamy dok z cytryny i ewentualnie śmietan-fix, jeżeli konsystencja będzie nie stabilna. Krem wykładamy na ciasto, wyrównujemy i dekorujemy truskawkami lub innymi owocami. Wstawiamy do lodówki.







5 komentarzy:

  1. Czy ja ci już mówiłam że cię nie lubię? ??
    Jeśli nie to teraz ci mówię ponownie że cię nie lubię Za to że jesteś okropnym wstrętym kusicielem! Na moje szczęście nie mam w domu nic słodkiego, a dopiero co się wykąpałam więc do sklepu też nie pójdę bo i tak mam go daleko... Plus tego taki że przynajmniej od patrzenia dupa nie rośnie :P

    OdpowiedzUsuń
  2. Właśnie przed chwilą zjadłam domowe lody truskawkowe, więc przynajmniej ślinka mi nie cieknie ;) Idealny przepis na lato!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dobry patent - najpierw się najeść a później oglądać słodkości :)

      Usuń
  3. Ale pysznie wygląda! Muszę koniecznie wypróbować Twój przepis :)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za każdy komentarz

Copyright © 2016 Anielskie wypieki , Blogger