poniedziałek, kwietnia 01, 2019

Tarta kajmakowa


tarta,tart,kajmak,krem

Na moim blogu zdecydowanie królują TARTY......jestem ich wielką miłośniczką i chyba nikogo nie zdziwi kolejny przepis.

Składniki na spód:
  • 300 g mąki pszennej
  • 200 g masła
  • 100 g cukru pudru
  • 2 żółtka
  • szczypta soli
Mąkę przesiać do miski, zimne masło pokroić w jak najdrobniejszą kosteczkę,dodać resztę składników i jak najszybciej zagnieść. Zawinąć w folię spożywczą i schłodzić w lodówce 30 min. Ciasto rozwałkować i  wyłożyć blachę do tarty. Widelcem podziurkować dno tarty i włożyć do zamrażalnika na 15 minut.(dzięki temu nie ma potrzeby obciążenia ciasta).Piec w 200ºC ok.15-20 minut.Wyjąć z piekarnika i ostudzić.

Tartę piekłam w formie o średnicy 25 cm.Ciasta spokojnie starczy na większą blachę lub jak u mnie, na drugą prostokątną o średnicy 35x12 cm.



Składniki na krem:

  • 300 ml śmietanki 30%
  • 500 g serka mascarpone
  • 400 g masy kajmakowej 
Wszystkie składniki powinny być schłodzone.

Dobrze schłodzoną śmietankę ubić na sztywno, dodać resztę składników, dokładnie wymieszać i wyłożyć na spód ciasta.Udekorować według uznania. Ciasto schłodzić w lodówce.




3 komentarze:

  1. Mi tak pięknie nie wychodzi. Czasami podziwiam Twoje i innych wypieki i stwierdzam, że nie mam talentu do robienia takich rzeczy.

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za każdy komentarz

Copyright © 2016 Anielskie wypieki , Blogger