sobota, lipca 15, 2017

Blok czekoladowy "moje smaki dzieciństwa"

blok czekoladowy


Przepis ten pochodzi z kalendarza mojej mamy na którym widnieje rok 1990.Postanowiłam przepisać najciekawsze przepisy,żeby nie stracić smaków dzieciństwa.Zresztą moje pierwsze większe wypieki pochodziły z tego kalendarza i szkoda by było stracić ten skarb a myślę,że kolejne 27 lat już nie wytrzyma.
Składniki podaję dokładnie takie jakie są w przepisie, u mnie jedynie zabrakło suszonych śliwek a herbatników dodałam 3 paczki z tego względu,że w tamtych czasach herbatniki miały większą gramaturę.Można dodać mniej cukru bo blok jest dość słodki.

Składniki
  • 250 g masła
  • 1/2 szklanki wody
  • 1,5 szklanki cukru
  • 2 łyżki kakao
  • cukier wanilinowy
  • 3 szklanki mleka w proszku
  • 8-12 orzechów włoskich
  • 15-20 suszonych śliwek (u mnie brak)
  • 3 paczki herbatników
Masło,wodę,cukry i kakao wrzucić do garnka i rozpuścić . Odstawić do lekkiego wystudzenia. W międzyczasie pokruszyć herbatniki,pokroić suszone śliwki i orzechy. Mleko w proszku przesiać przez sitko i dodać do masy,pod koniec wrzucić resztę składników i wymieszać. Formę wyłożyć folią spożywczą i równo rozprowadzić masę. Schłodzić w lodowce.




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję za każdy komentarz

Copyright © 2016 Anielskie wypieki , Blogger