wtorek, września 26, 2017

Cytrynowiec oszczędny

cytrynowiec,cytryna,ciasto,wypiek,lukier

Ciasto bardzo szybkie i proste w przygotowaniu,idealne dla wielbicieli cytrusów i suchych babek.

Składniki:
  • 6 jajek
  • 200 g masła 
  • 2 szklanki mąki pszennej
  • 3/4 szklanki mąki ziemniaczanej
  • cukier wanilinowy
  • 1,5 szklanki cukru
  • sok i skórka z 1 cytryny
  • 2 łyżeczki proszku do pieczenia
Cytrynę umyć i sparzyć wrzątkiem,skórkę zetrzeć na tarce i wycisnąć sok.Jajka wraz cukrem i cukrem wanilinowym ubić na puszystą masę.Mąki wraz z proszkiem przesiać przez sito,dodać do masy jajecznej i dokładnie zmiksować.Masło rozpuścić i gorące wlać do ciasta razem z sokiem i skórką z cytryny.Ciasto wyłożyć do wąskiej foremki i piec w 180°C do suchego patyczka ok.30-40 min.Jeszcze ciepłe ciasto polać lukrem.

Lukier:
  • 1,5 szklanki cukru pudru
  • kilka łyżek soku z cytryny
Sok wlać do cukru pudru i mieszać do uzyskania jednolitej masy.Jeżeli lukier będzie zbyt gęsty dolać soku z cytryny,jeżeli zbyt rzadki dosypać cukru pudru.





6 komentarzy:

  1. Ja cytrusowe ciasta lubię bardzo, ale za suchymi babkami nie przepadam...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja czasami lubię zjeść zwyczajne ciasto do kawki :))

      Usuń
  2. Nigdy cytrynowca nie jadłam - bałam się tego smaku :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Ja również nigdy nie jadłem cytrynowca i właśnie postanowiłem szybko to naprawić :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Teraz do popołudniowej kawusi idealnie :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Ale pięknie się prezentuje! Cytrynowce absolutnie uwielbiam, jedno z moich ukochanych ciast!

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za każdy komentarz

Copyright © 2016 Anielskie wypieki , Blogger